V a r d a g s l i v

V A R D A G S L I V ~ L A N T L I V ~ I N R E D N I N G ~ T R Ä D G Å R D ~ R E N O V E R I N G ~ M A T L A G N I N G

23 okt. 2012

Kryddat kaffe

Ja iallafall jag har blandade känslor just nu, jag längtar efter julen men det är för tidigt än att spela julmusik och baka lussekatter, pepparkakor och julpynta kan jag känna ....

Jag håller dessutom igen lite och ändrar livsstil just nu, gymmar och promenarar mera och ja äter mindre sött så nu håller jag mig till fredagsfikat. Men idag var en sån där dag då det känns som att snön hänger i luften (mest önsketänkande kanske) men jo en stund kändes det så, faktiskt.

Och så blev jag så där super sötsugen och kände för en fika men nej motivationen är för hög tack och lov så jag knäckte en ide "sedan förra julen".
Jag satte på en kopp kaffe men kryddade kaffet med kardemumma och vips så var suget borta, förmodar att det är sinnerna som mättades. Lukten är ju fantastisk och smaken så god, enkelt och väldigt gott. (Bilden är en mobilbild)


Kryddat kaffe
4 koppar kaffe
½ tsk kardemumma
 
Mät upp kaffet i kaffebryggaren
och tillsätt kardemumman i det malda kaffebönorna
sätt på kaffebryggarn och häll upp i en kopp.
Man kan också ha kanel om  man vill!
 
Kanel strödde jag på vanilj yoghurten
 i morses och det var också supergott
 
 
Ha en skön dag! Kram Sanna

3 kommentarer:

  1. Ska prova att krydda kaffet med kardemumma, jag är egentligen ganska trött på kaffe så det kan vara bra med lite annorlunda smak.
    Ha det fint!
    Kram Eva

    SvaraRadera
  2. Oj de där lät gott ska jag också prova.. kram sussie

    SvaraRadera

Tack för att du lämnar en rad här hos mig, det glädjer mig
Kram på dig