V a r d a g s l i v

V A R D A G S L I V ~ L A N T L I V ~ I N R E D N I N G ~ T R Ä D G Å R D ~ R E N O V E R I N G ~ M A T L A G N I N G

19 apr. 2015

Lamm o potatis

Idag tog jag med familjen till en god vän som har fått små fina lammungar. Tänk såå söta de små är. 
Det var såå mysigt, en fika i solen med trevligt sällskap blev de också.

Sen bar det hemmåt för att sätta potatis i nya trädgårdslandet. 
Mycket trädgårds snack är det här hemma nu, älskar att se den växa fram, och bli mer o mer grön för var dag som går.

Gräslöken har växt upp en hel del redan.

Vi pratar om att skaffa en kompost här hemma en sluten sådan. Har ni tips o råd tar jag tacksamt emot dessa.
Fördelar som nackdelar!

2 kommentarer:

  1. Så söta lamm
    Ha en toppen helg
    Kram
    Hanna

    SvaraRadera
  2. www.youtube.com/watch?v=LBHutRx7SIE? Sätt igång och kompostera, det är lättare än du tror. Facebook "kökskomposten" anslut dig så ska jag svara på frågor. Alla är hjärtligt välkomna. Soliga hälsningar Gert H

    SvaraRadera

Tack för att du lämnar en rad här hos mig, det glädjer mig
Kram på dig