V a r d a g s l i v

V A R D A G S L I V ~ L A N T L I V ~ I N R E D N I N G ~ T R Ä D G Å R D ~ R E N O V E R I N G ~ M A T L A G N I N G

29 juli 2010

Smygstart på höstens planer

Hej hej vänner!

Usch jag skäms, bloggandet har varit dåligt de sista, men när min älskade sambo är hemma blir de inte mycket dator, han är lite avis tror jag =) Tihi.
Jag har smystartat lite på höstens härliga prioriteringar med att måla lite möbler, har egentligen inte alls tid med de då så mycket annat är tänkt att göra ute, men vad gör man när man får nys på lite färg och med penseln i handen? Jo målar lite givetvis =)
Jag gillar verkligen inte furu...

Jag blir ju så avundsjuk på er alla som har de så fint hemma med vitt ljust och fint, men jag har alltid undrat hur lyckas ni få era män att gå med på detta?
Jo nu har även jag lyckats =) =) =)
ÄNTLIGEN!
Jag har i vanliga fall råkat komma på.... tänkte att kanske....Vet du vad jag såg..... osv osv.
Men nu gav jag mig den på att han banne mig han ska veta att jag också bor här, råkar äga halva huset och att han inte städar, tvättar, och allt annat och är inte förädrarledig och banne mig inte kryper på några väggar....

Så nu järnspikar =) Nä så illa var de inte men jag konstaterade att de inte alls behöver vara han som tar sista beslutet utan nu är de visst jag.'
Så jag fick målat vår paradhylla, klaffbord, tallrikshylla och en jätte charmig jugarbänk min syster har gjort som jag har fått äran att ta över och ska måla vårt köksbord vi köpte för massa pengar när vi flyttade hit, men de var fem årsen förklarade jag ochj jag sa inte att jag skulle slänga ut de utan bara måla de och slita till de lite charm kan man kalla de med sa jag.

Nu har han fått se och är mäkta imponerad över mitt målande och han gillar ju den gamla slitna stilen men har inte trott på mitt målande och nu fick jag även veta varför jo för jag kladdar så, heeeela jag är full av färg jämt när jag målar, även denna gång kan jag lova men VI är sååå nöjda och de är riktigt svårt att sluta så jag fick även fjäskat till mig av min kära svärmor en skänk som gott i deras släkt och som jag dessutom får måla YIPPI!

De blir förmodligen vår nya tvbänk bättre en vår fula och tråkiga mahognybokhylla med massa glasfönster, har så svårt att bli av med den bara för den är så stor och svindyr... Jaja nån måste ju vilja ha den så smånmingom. Den packas ner iallafall =)
Men har ett problem kvar vi har en mahognyfärgad skinnsoffa som han vägrar göra sig av med så jag kom med de fina förslaget att jag syr ett ljust överdrag över den men icke då....=(
Men skam den som ger sig jag ska allt lyckas hitta en annan, han fyller år snart så jag kanske kan köpa en liten present till han eller ja en stor present =)
I nästa inlägg tänkte jag visa mina fina nymålade och tillslitna möbler.
Till helgen blir de loppis i Stala Bygdegård ska bli riktigt kul jag och mamsen alldeles ensamna med en massa folk och mängders mängder med ting =)


Ha en underbar dag Kram Sanna

2 kommentarer:

  1. Fin historie
    Nu vil jeg prøve at overtale MIN mand !

    TAK

    SvaraRadera
  2. Fnissar lite när jag läser det du skrivit! Du är inte ensam det är nog många av oss som känner igen situationen. Men måla på du, ska bli spännande att se resultatet.
    Ser att min kommentar till förra inlägget trillat bort, men jag skrev att ni bor så fint en riktig idyll.
    Ha det gott!
    Kram Lena

    SvaraRadera

Tack för att du lämnar en rad här hos mig, det glädjer mig
Kram på dig