V a r d a g s l i v

V A R D A G S L I V ~ L A N T L I V ~ I N R E D N I N G ~ T R Ä D G Å R D ~ R E N O V E R I N G ~ M A T L A G N I N G

12 apr. 2015

Känner sig redo

Nu känner jag mig redo för att börja blogga igen!

Vilken härlig helg vi har haft här på Västkusten, fint väder och massor med vårkänslor.

Vi passade på att vara ute i trädgården och lite impulsivt skapade vi ett trädgårdsland till, mest tänkt till potatis men det blir nog lite morötter och annat gott också.
Vi har tidigare några pallkragar där jag satt lite örter och sallad men jag får nog om organisera lite och flytta över grönsakerna i de "nya" landet och göra en örtgård i pallkragarna istället.

 En början till trädgårdsland


Jag fick också rensat och kantat några rabatter, det gör ju så mycket när man får gjort det, det blir så mycket finare. Jag fick tag i en grep, varför har jag inte använt detta redskap innan? Det kan man undra! För det underlättade jätte mycket både under kantarbetet och rensningen och samtidigt fick man ruckat upp jorden ordentligt.





Vår vita syrenhäck som vi satte runt vår tomt förra året är full av fina knoppar och den ser ut att må fin fint. Den fick sig lite gödning och rensning även den.
Kommer nog bli fint när den växer upp och blommar med åren.



Vår syrenhäck full i knopp
Nu går kvällen mot sitt slut!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du lämnar en rad här hos mig, det glädjer mig
Kram på dig