V a r d a g s l i v

V A R D A G S L I V ~ L A N T L I V ~ I N R E D N I N G ~ T R Ä D G Å R D ~ R E N O V E R I N G ~ M A T L A G N I N G

28 maj 2010

Plantering

Hejsan!

Igår var jag iväg med min mor till Skövde och hälsade på moster Majlis och med mig hem fick jag mormors gamla hallonbuskar, vinbärsbuskar och krusbärsbuskar från torpet. Tror ni jag blev överlycklig, ja de kan jag säga, de är jätte mycket värt för mig och jag är evigt tacksam för dem, kramar till dig Maja. De buskarna går ju inte att köpa idag med stooora hallon på =)
Så idag blir det att plantera dessa och göra en liten bär trädgård är tänkt =)
Sedan var vi och köpte lite perenner till en av mina rabatter så de skall också planteras, en rododendron creamfärgad blev de med och en brudslöja, mer växter skall inhandlas i helgen de är så roligt med alla växter, blir så fint och går alltid att ändra.



Ha en trevlig dag

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du lämnar en rad här hos mig, det glädjer mig
Kram på dig